Feb 1, 2011

kucing

pg td aku dpt tahu yg seekor kucing kat umah aku dah mati krena dilanggar kereta..kematian kucing dilanggar kereta memang prkara biasa. ermm aku x sedih sngt dy mati tpi masalahnya dy tinggalkan 2 ekor anak dy yg sngt comei... kasihan doh.. kecik agi anak2 kucing tuh.. x pandai tngkap tikus sndri pun.. mcam mna la nk idop dlm dunia ny.. byangkan klau depa menghadapi masalah. tpi depan blum pandai mempertahankan dri lgi so ksian la depa.. tapi rasanya mak depa dah ajaq apa yg sepatutnya.. even x cukup lgi.. depa akn slamat slagi depa x g jauh dri umah ny.. sebabnya ada manusia yg kejam terhadap binatang.. ny semua buat aku teringt pada satu video yg accidently aku tngok kat youtube (http://www.youtube.com/watch?v=2r85IEtSCRE) cba2 la usha2 kat youtube tuh bnyk lgi video tntang perkembangan kucing tuh sekarang ny...

tergamaknya manusia potog kaki kucing tuh. xdpt aku bayangkan bgaimana rupa kucing tuh bla kaki dy dipotong.. darah yg keluar.. ya Allah sedarkanlah manusia. kpd yg menjumpai kucing ny dan membela dy, even aku x knal lngsung, aku nk ucapkan thnx bnyk2.. aku bngga sngt coz ada jgak yg tahu bersimpati pada kucing.. MORAL: even kita rsa ada yg telah menganiya kita, kita mesti ingt masih ada yg bersimpati terhadap kita. jgn la kita memusuhi semua mahluk yg kelihatan serupa dgn yg telah menganiya kita kerana sesunguhnya sebahagian mahluk itu masih bersimpati terhadap kita. tpi ini bkanlah alasan kita bley berlaku kejam terhadap mahluk lain.. 

No comments: